Het bestuur van de Stichting van het Onderwijs heeft er per januari 2016 een nieuw gezicht bij: Petra van Haren, voorzitter van de Algemene Vereniging Schoolleiders (AVS) maakt vanaf nu deel uit van het 10-koppige bestuur van de Stichting.

Met het fuseren van CNV Publieke Zaak en CNV Onderwijs tot CNV Connectief kwam er bij de werknemersgeleding een plek in het bestuur van de Stichting vrij. De bestuursleden van de Stichting van het Onderwijs hebben de AVS, de belangenvereniging en vakbond voor leidinggevenden in het funderend onderwijs, gevraagd om deze plek op te vullen. Als voorzitter van de AVS neemt Petra van Haren daarmee het stokje over van Johan Sturm, die zich namens CNV Overheid ruim zes jaar als algemeen bestuurslid van de Stichting heeft ingezet. De bestuursleden bedanken Johan Sturm voor zijn inzet de afgelopen jaren en zien uit naar een prettige samenwerking met de AVS.