Op 27 juni is Tamar van Gelder, voorzitter van de Algemene Onderwijsbond, benoemd tot nieuwe voorzitter van de Stichting van het Onderwijs. Als vice voorzitter is Freddy Weima, voorzitter van de PO Raad, benoemd. Pieter Duisenberg, voorzitter van UNL treedt na het volbrengen van zijn termijn af als voorzitter. Hij zal in verband met het aanvaarden van een nieuwe functie bij de algemene rekenkamer, de stichting ook helemaal verlaten. Wie zijn opvolger wordt is nog niet bekend.

Een nieuw bestuur betekent nieuwe plannen. Het kersverse dagelijks bestuur van de stichting organiseert in november een tweedaagse om zich samen met het voltallige bestuur te beraden over de koers van de Stichting van het Onderwijs.