Stichting van het Onderwijs

10 januari 2017

Nationaal onderwijsdebat op 6 februari

De Stichting van het Onderwijs organiseert richting de Tweede Kamerverkiezingen opnieuw een Nationaal onderwijsdebat waar o.a. Sandra Beckerman (SP), Rik Grashoff (GroenLinks), Paul van Meenen (D66), Michel Rog (CDA), Karin Straus (VVD) en Loes Ypma (PvdA) met elkaar en met u in debat gaan over de meest actuele onderwijsthema's onder leiding van Clairy Polak. Daarnaast spreekt Guusje Dolsma, plv. directeur Sociale Zaken VNO-NCW, in een column over het belang van investeren in onderwijs.

Aanmelden

Het Nationaal Onderwijsdebat is op maandag 6 februari 2017 van 18.30 tot 20.30 uur in Nieuwspoort Den Haag.
Vanaf 17.45 uur staat een broodmaaltijd klaar en na afloop is er een borrel. Deelname is gratis.

Op dit moment is het maximaal aantal deelnemers bereikt. Als u het aanmeldformulier invult, komt u op de wachtlijst te staan. Mocht er alsnog ruimte ontstaan, dan krijgt u meteen bericht. Ook ontvangt u het verslag van het debat.

Toegankelijk en flexibel onderwijs

Als platform van alle werkgevers- en werknemersorganisaties in het onderwijs organiseert de Stichting van het Onderwijs dit debat om, net als in de verkiezingstijd vier jaar geleden, onderwijs hoog op de politieke agenda te houden.

In aanloop naar de verkiezingen doet de Stichting een oproep aan de politiek tot een aantal sectoroverstijgende maatregelen en investeringen. Om samen de brede opdracht van het onderwijs elke dag te kunnen realiseren, staan we voor  toegankelijk en flexibel onderwijs dat gelijke kansen biedt. Onderwijs waarbij we de talenten van èlke leerling en student optimaal ontwikkelen, ongeacht afkomst of opleidingsniveau van ouders. Dat vraagt om keuzes. Hoe kijken politici aan tegen bijvoorbeeld een ontwikkelrecht voor alle kinderen vanaf 2 jaar, de scholing van kwetsbare groepen en werknemers en de wijze van verantwoording van onderwijsinstellingen? Hoe bewaken we de hoge kwaliteit van ons onderwijs, welke ruimte krijgen de onderwijsprofessionals en moet er meer geïnvesteerd worden in onderwijs of juist niet?

Daarover gaan we met de onderwijswoordvoerders, de voorzitters van de sociale partners in het onderwijs en met u in debat.

Van primair tot academisch onderwijs

Het debat is voor iedere betrokkene bij het primair onderwijs tot en met het academisch onderwijs, van docent tot bestuurder en van leerling of student tot beleidsmaker. Het aantal plaatsen is beperkt, dus meld u snel aan! U ontvangt dan zo snel mogelijk het programma van het verkiezingsdebat.

Volg de Stichting ook op Twitter: @StvhOnderwijs